Perheyritys Paimelan Ranch harjoittaa liiketoimintaa usealla eri toimialalla, ympäri Suomen. Asiakaskohderyhmien vaihdellessa yksityishenkilöistä yritysasiakkaisiin, löytyy aina ajoittain maksaja, jonka suorituksen perään saa kysellä maksuhuomautusten jälkeenkin. Tällöin hyväksi avuksi on todettu Perintä247:n helppo ja nopea nettipalvelu.
15 vuotta yrittäjyyttä – toiminnan edellytys on hyvät yhteistyökumppanit
Ranchin tarina alkoi noin 15 vuotta sitten autoliikkeen perustamisella, kun isännän jenkkiautoharrastus muuttui ammatiksi. Paimelasta maalaistalon ostanut, Paimelan Paroni -lempinimen työkaveriltaan saanut Reijo Valkama, siirtyi rohkeasti vakituisesta elintarvikealan työpaikastaan automyynnin pariin.
Muutaman vuoden jälkeen hänen vaimonsa, Janika Talja, teki perässä aluevaltauksen yrittäjyyden saralla. Lahden kauppakeskus Sykkeeseen syntyi yrittäjäpariskunnan toimesta meksikolainen Pancho Villa -ravintola.
Selkeä visio ja inspiroivat liiketoimintakohteet ovat innostaneet yrittäjiä tarttumaan uuteen aina tilaisuuden tullen. Toimipaikkojen kalustoa, toimintaa ja tiloja on vuosien varrella muokattu ja remontoitu isolla kädellä. Välillä on oltu mukana jopa TV-sarjassa, Paimelan Autoparonin pyöriessä aikanaan MTV:n kanavilla.
Paimelan autoparoni TV ohjelmastakin tuttu Paimelan Ranch on vuosien myötä kasvanut, sesongista riippuen, 30-50 henkilöä työllistäväksi yritysryppääksi, johon kuuluu tänä päivänä Automyynti Paimelan Paronin ja Lahden Pancho Villan lisäksi Liikenneasema Route 24, Pancho Villa Express Asikkala ja Niemi, ravintola- ja juhlapalvelu Ranch Club, Paimelan Ranch webshop, Ranch Bakery leipomo sekä Ranch Catering tilausruokapalvelu. Päätoimialueina ovat Lahti, Asikkala, Hollola ja Päijät-Häme, verkkokaupan palvellessa asiakkaita ympäri Suomen.
– Tylsää hetkeä ei tosiaan ole ollut, vaan touhua on riittänyt 24/7. Eihän tästä kahden hengen voimin mitään tulisi, vaan päivittäistä hommaa pyörittää mahtava henkilökuntamme. Toiminnan perusedellytys on myös upeat yhteistyökumppanit, joiden kanssa hommat sujuvat, painottaa Janika Talja.
Perintäpalvelun vaivattomuus yllätti
Paimelan Ranchilla on käytössä verkkolaskutus, jonka kautta lähtevät myös mahdolliset huomautuslaskut asiakkaille. Mikäli suoritusta ei huomautusten jälkeen kuuluu, siirretään asia eteenpäin Perintä247:n hoidettavaksi.
– Suurin osa laskuista hoituu onneksi hienosti ajallaan. Korona-aika on tuonut tietysti haasteita kaikille, ja tarvittaessa on aina sovittu maksuajoista, kun asiakas on vaan rohkeasti ottanut yhteyttä ajoissa, kertoo Talja
Muutamia kertoja vuodessa asiakas jättää maksamatta huomautuslaskuista huolimatta.
– Törmäsin ensimmäisen kerran Perintä247:n verkkosivuihin noin vuosi sitten, ja päätin kokeilla palvelua. Ensimmäinen tapaus hoitui todella helposti ja nopeasti. Siitä lähtien on kaikki perinnät hoidettu tätä kautta, kertoo Talja tyytyväisenä.
Kiitosta saa erityisesti palvelun vaivattomuus ja nopeus.
– Koska perintätoimeksiannon voi antaa helposti netissä, prosessi lähtee nopeasti liikkeelle. Olen ollut oikein tyytyväinen toimintaan, Talja vahvistaa.
Palvelut laajenevat – yhteistyö Perintä247:n kanssa toimii kellonajasta riippumatta
Yritteliäs pariskunta keskittyy tulevaisuudessakin palveluidensa kehittämiseen ja laajentamiseen.
– Jonkinlaista hulluutta se ilmeisesti tämä yrittäminenkin on. Toiminta kasvaa ja uutta kehitellään, ei sitä vaan osaa tekemättäkään olla. Jotta elämä ei kävisi tylsäksi, niin työn alla on tällä hetkellä Paimelan Ranchin verkkokauppa. Sivut ovat jo olemassa, ja sieltä löytyy jo muutama tuote, mutta lisää on tulossa koko ajan, Talja kertoo hymyillen uusista suunnitelmista.
Ranchin blogissa saa myös tutustua yrittäjäperheen arkeen ja toimintaan. Lisäksi tulevaisuuden kehityskohteisiin kuuluu Ranch Catering -tilausruokapalvelun käynnistäminen.
– Cateringpalveluumme kuuluu valmiit tilausruoat ryhmille, oli kyse juhlista, kokouksista tai tapahtumista. Kokonaisuuden voi valita joko valmiista paketeistamme tai teemme ne täysin asiakkaan toivomusten mukaan. Catering käynnistetään vielä marraskuun aikana, Talja avaa uutta palvelukonseptia.
Ahkera ja kiireinen yrittäjäpariskunta kiinnittääkin erityisesti huomiota käyttämiensä palveluiden joustavuuteen.
– Perintä247-palvelun avulla saa toimeksiannon eteenpäin mihin kellonaikaan vaan itsellä sattuu olemaan aikaa. Perintätoimia jatketaan tämän palvelun kautta varmasti jatkossa, ja mahdollisesti jopa laajennetaan yhteistyötä tarvittaessa. Helppo ja nopea nettipalvelu. Kannattaa ehdottomasti kokeilla, suosittelee Talja lopuksi.
Artikkelin on julkaissut Oy Aurum Contactor Ltd:n tarjoama Perintä247 -palvelu, joka tarjoaa tukea ja asiantuntijuutta saatavien kotiuttamisessa mm. maksuhuomautusten sekä perintätoimeksiantojen keinoin. Palvelemme sinua 24/7. Kuulumme kotimaisen Moment Ventures -konsernin Yritys247-perheeseen, joka tarjoaa yrittäjien arkea helpottavia palveluita.